Mn. Ramon Clua i Taribó reposa en la Pau de Crist

El dia 7 de gener va morir a Lleida Mn. Ramon Clua i Taribó, als 93 anys d’edat i 70 de ministeri presbiteral. La missa exequial va tenir lloc el dia 8 de gener a la tarda, a l’església parroquial de la Mare de Déu Assumpta d’Albesa, i fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i concelebrada pel Vicari General Mn. Navarri, per L’Arxiprest Mn. Joan Pujol i pel Rector Mn. Alfons Velásquez, així com per un grup de preveres.

A l’inici de la celebració l’Arxiprest, Mn. Joan Pujol, seguint el costum de la Diòcesi, llegí un breu recorregut pastoral de la vida entregada de Mn. Ramon Clua, que s’adjunta:

A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric glossant les lectures proclamades en aquell dia glossà com tot sacerdot és instrument en mans de Déu que reparteix i “mulitplica” el pa de vida en l’Eucaristia als seus germans tal com Jesús ho va fer amb els seus deixebles (Mc 6,34-44). El ministeri de servei de tot prevere, com ho va ser el de Mn. Ramon Clua, consisteix en deixar-se treballar per part de Déu i servir, oferint la pròpia vida al servei de Déu i dels germans i intentant ser reflex de Déu que és Amor (1Jo 4,7-10). Destacà com Mn. Ramon Clua al llarg del seu ministeri sacerdotal a les diferents parròquies que serví, o marxant a Colòmbia especialment participant de l’OCSHA, va reparir amor i va intentar ser testimoni amb la seva vida com a prevere de l’Amor de Déu.

Mn. Ramon Clua i Taribó va néixer a Albesa fa 93 anys, el dia 20 d’agost de 1927. Cursà els estudis de Filosofia i Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell i fou ordenat de prevere 8 d’octubre de 1950.

Va estrenar el seu ministeri com a Vicari parroquial d’Escaldes-Engordany, al Principat d’Andorra, i al cap de sis anys, fou nomenat Ecònom de Pessonada i Encarregat d’Aramunt i Sant Martí de Canals.

El 1961, fou nomenat Ecònom de La Figuerosa i Altet i al cap d’un any se li afegiren les Parròquies de Claravalls i Aramunt. L’any 1963 se li encarregà també la Parròquia de Sta. Maria de Montmagastrell.

L’any 1964, als 36 anys, marxà com a missioner cap a Bogotà (Colòmbia) participant de l’“Obra de Cooperació Sacerdotal Hispanoamericana” (O.C.S.H.A) i s’hi va estar durant 10 anys, desenvolupant importants serveis en aquelles terres en parròquies dels barris pobres de la capital.

En tornar a la seva Diòcesi d’Urgell l’any 1974, fou nomenat Encarregat de Boldú i Regent de Castellserà, parròquies que va servir durant 17 anys, fins que l’any 1991 fou nomenat Rector de Coll de Nargó, Cabó, El Vilar, Gavarra, Valldarques i Sallent. El 1996 se li afegiren les petites parròquies d’Alinyà i Perles. Aquestes Parròquies les servirà fins la seva jubilació l’any 2002, compaginant el ministeri pastoral i serveis a l’Hospital de LaSeu i a la Cúria diocesana i vivint a La Seu d’Urgell.

Se li van confiar importants serveis diocesans des de l’any 1991: Delegat episcopal de Missions i Responsable de les Obres Missionals Pontifícies, Encarregat de la secció de Matrimonis de la Cúria Diocesana i Capellà del Sant Hospital de La Seu d’Urgell. Arreu va deixar una estela de responsabilitat i de bondat.

L’any 2002 el Sr. Arquebisbe Joan Martí li acceptà la jubilació canònica i passà a residir al seu estimat poble d’Albesa, prop de la seva família, on ha estat molt ben atès i cuidat per la seva familia i ha prestat generosos serveis als Rectors i a la Parròquia, sempre que li ho han demanat.

En iniciar-se el 2021 va afeblir-se el seu estat de salut i ha estat molt atès per la seva família, el Rector i els preveres de l’Arxiprestat, i tants companys i amics que l’han visitat i on ha rebut la benedicció apostòlica i el sagrament de la unció dels malalts i el viàtic.

El dia 7 de gener de 2021 ha mort a l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida després de rebre la benedicció de l’Arquebisbe que ell li retornà per a la Diòcesi. Al cel sia!